Magyar Nemzet: A Budapest Airport akadályozza a reptéri vasút megvalósítását
A napilap azt állítja, hogy a Budapest Airport tulajdonosai nem járultak hozzá, hogy a vasútvonalat a repülőtér területén megépítsék.
A napilap azt állítja, hogy a Budapest Airport tulajdonosai nem járultak hozzá, hogy a vasútvonalat a repülőtér területén megépítsék.
Újra felvetődött, hogy a kormány visszaszerezné a ferihegyi repteret, a Bloomberg által idézett találgatások szerint a többi között a Mol közreműködésével. A reptér értéke 700-800 milliárd forint, ami még az olajmultinak sem aprópénz. A reptér a járvány előtt ráadásul jól fialt, és nem rövid távú, hanem sok évtizedes befektetés, meg aztán állítólag nincs is eladósorban.
Gulyás Gergely miniszter korábban úgy fogalmazott: a reptér visszaszerzése helyes célkitűzés.
Elképesztő mértékben visszaesett a forgalom a koronavírus magyarországi megjelenése óta. Átlagosan az üzletek harmada most is zárva van, de akadnak, akik egy pillanatra sem csuktak be, illetve időközben újra kinyitottak. Körbenéztünk Ferihegyen, hogyan fest a reptér a járvány második hullámának idején.
Idén már másodszor lesznek elbocsátások a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetőjénél.
Mostantól heti egyszer jön majd onnan egy teherszállító gép.
Szeptemberben 90 százalékos és októberben is hasonló mértékű utasforgalom-visszaesésre számít a repülőtér üzemeltetője. A repülőtér ezért több utasforgalmi terület után egy parkolót is lezár.
Az új utazási korlátozások miatt a következő időszakban legfeljebb napi 3000 utast várnak Ferihegyre – az ilyenkor szokásos 45-50 ezer helyett.
Vannak nyomai annak, hogy jártak külföldön azok a gépek, amelyeket a hazai oligarchák is szoktak használni.
Elkészült az új móló Ferihegyen, amivel befejeződött az új beszállítócsarnok építése, a Budapest Airport már csak a használatbavételi engedélyre vár.
Az idei év végére a tavalyi utasforgalom felével, 8-9 millió utassal számol a Budapest Airport.
Májusban már az áprilisinak több mint duplája volt az utasszám Ferihegyen, de az egy évvel korábbinak még mindig csak töredéke.
Hat cég jelezte, hogy újraindítaná a járatait.
Napra pontosan 70 évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg Budapest nemzetközi repülőterét. Az elmúlt hét évtizedben utasok százmilliói és repülőgépek milliói fordultak meg a ferihegyi futópályákon és terminálépületekben.
Áprilisban legfeljebb öt gép fordult meg a repülőtéren naponta.
A Wizz Air és a KLM a múlt héten jelentette be, hogy május elejétől újraindít néhány járatot azok közül, amelyeket korábban a koronavírus-járvány miatt ideiglenesen leállított.
Ennek ellenére is stabil helyzetben vannak, és még egy a vártnál hosszabb visszaesést is átvészelnének, nyilatkozta Rolf Schnitzler. Az ígért bérfejlesztéseket is végrehajtották, még ha a leépítéseket nem is tudják elkerülni.
A Budapest Airport nem tudja fenntartani a 16-17 millió fős utasszámhoz mért dolgozói létszámot.
2019 áprilisában átlagosan 44 ezer utas fordult meg a repülőtéren naponta, ez a szám most 275.